czwartek, 30 kwietnia 2015

Majówka

A góry nade mną jak niebo,
a niebo nade mną jak góry...

 Fot. Teresa Kiedrowska


Tu miały być cztery anegdoty. Pierwsza, jak najbardziej na czasie, dotyczyła pracy, mojego przybycia do Warszawy. Przy tej okazji, miałam Was zanudzać między innymi opowieściami o prusakach i prusakach, Prusach, Gdańsku, Sobieskim oraz mojej dewizie herbowej... Druga dotyczyła pewnego zdarzenia i zasłyszanej anegdoty na temat Piłsudskiego, Paderewskiego, Skłodowskiej, budynku ze zdjęcia, a powiązana była z pierwszą. Trzecia, to chyba najpiękniejsza, najbardziej wzruszająca opowieść przewodnika, którą przypadkiem udało mi się ostatnio usłyszeć i łączyła się niejako dwiema pierwszymi. I czwarta jak klamra spinająca... najprawdziwsza z prawdziwych, krótka historia z życia pewnej mądrej kobiety i jej jedna z przypowieści dla wybranych.

Ale jest przecież wiosna...


maj i kocham ten kraj.

18 komentarzy:

  1. Witaj Teresko.
    Jak wiosna, to i "zanudzać" nie ma co. Ale anegdotek żal.
    A ja jutro wypływam na krótki rejs łodzią po Odrze. A co!
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Michałku, mądrego to i dobrze posłuchać. A co! :)

      Usuń
  2. Wiosna jest na pewno!
    U mnie leje, wieje i generalnie przypomina listopad:-(
    Ale na pewno jest WIOSNA!
    Pozdrawiam cieplutko;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale, że niby... ten mały trzmiel, który u mnie przysiadł na parapecie, tymi skrzydełkami z tej małej chmurki...? Jolu, zapytałam więc Bacę. Baca rzekł również, że teraz wiosna jest i basta, a i trzech zimnych ogrodników i zimna Zośka też będzie. Bo... gorące serca nie wpływają na pogodę i możemy też liczyć na mroźne, śnieżne święta. A ja tam Bacy 'ufom" ;)

      Usuń
  3. Wiosna to świetna pora, pięknie jest, więcej jest słońca a wiadomo słońce powoduje zmianę nastroju....
    Ja mam chyba przesilenie wiosenne ale wzmocnię się i będę cieszyć się wiosną
    Wszystkiego dobrego Teresko
    dobrycoach.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko, masz rację. Wiosna zwiastuje pogodę... i Ty obudź ją w sobie :)

      Usuń
  4. Moja mała spacerując ze mną po parku i widząc kwiaty lub kwitnące drzewa zawsze wykrzykuje Mamo! wiosna!
    Wiosna, ach to Ty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Dorośli nigdy nie potrafią sami zrozumieć. A dzieci bardzo męczy konieczność stałego objaśniania. Dorośli są naprawdę bardzo dziwni".
      Mały książę, Antoine Marie Jean-Baptiste Roger de Saint-Exupéry ;)

      Usuń
  5. Wiosna.
    Nie ma się co spinać.
    Ani niczego spinać ;)
    Wspaniałego maja, Tereso :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nemezis, zniknęły Twoje blogi. nemezis.blogująca.pl, echo-minionych.dni.pl... Nie jestem osobą, która prowadzi 1000 i jeden blogów w celach komercyjnych, braków pomysłów na książkę, artykułów, kradzieży danych, "zombiowania" etc. Swoim ostatnim wpisem i nie tylko, rzuciłaś hasło S.O.S., czyli Save Our Souls, co oznacza w wolnym tłumaczeniu "ratujcie nasze dusze". Pytałaś mnie o zdanie...
      Pierwsza uwaga: nie krzyczymy, ratunku, na pomoc dla żARTu. Chociażby dlatego, że kiedyś Twojego prawdziwego zawołania nikt nie potraktuje poważnie, ale i w tym czasie ktoś inny może nie otrzymać pomocy.
      Druga uwaga: Nie ma co... ani niczego. Jest. Trzeba bardzo uważać, co, komu, czego, a tym samym dlaczego życzysz :)

      Usuń
    2. bo niektórzy myślą tylko o uratowaniu statku
      A.

      Usuń
    3. A. nie bagatelizowałbym. Kapitan raczej powinien... :)

      Usuń
  6. Wiosna,wiosną, ale anegdoty miło się czyta zawsze. Może jeszcze nie wszystko stracone? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anegdotki są... i miały być napisane trochę z myślą o Nemezis, która to pozostawiła, w parę dni po zniknięciu z blogerskiej społeczności tylko komentarz powyżej. Może to jest jej odpowiedź na zadane przeze mnie u niej na blogu pytanie?
      Gdy mnie nurtuje jakieś pytanie, to zamieniam buty i idę w góry. Kiedy mogę to spaceruję... mogą być góry, morze, najbliższa okolica. Odpowiedź przychodzi. Pomysły, świeże spojrzenie...
      Stracone? Nowoczesny apartamentowiec, piękne widoki, a po ścianach, klawiaturze przechadzają się karaluchy... No można byłoby egzotyczną restaurację otworzyć dla koneserów sztuki kulinarnej. O tym też miał być ten wpis ;)

      Usuń
  7. Maj jest cudowny, to prawda :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiosna przynosi nadzieję! Zawsze:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ...A jest, jest. U nas nawet piękna, słoneczna i ciepła. A anegdoty? No cóż, z pewnością będą kolejne, bo życie idzie do przodu. ;)
    Pozdrawiam! Halszka

    OdpowiedzUsuń